Műhelybeszélgetések a vállalati könyvtárakról

Kedves Könyvtárosok!

Ezen az oldalon összegyűjtve és folyamatosan bővítve találjátok a 2005 óta, általában évente két alkalommal megrendezett Vállalati könyvtárosok műhelybeszélgetése című workshopok beszámolóit, prezentációit, fotóit és egyéb kapcsolódó anyagait. A címkékre kattintva a különböző témakörökre szűrhettek. Örülnénk, ha Ti is kiegészítenétek a beszámolókat, ehhez kérem, küldjétek a javasolt anyagokat a korody.judit@telekom.hu címre. Szívesen fogadjuk hozzászólásaitokat is!

Szeretettel várunk a következő műhelybeszélgetésre, amiről a KATALIST levelezőlistán is hírt adunk!

Dátum Helyszín Téma, plusssz infók
27 2018.06.07 KFKI-CERN Könyvtár GDPR
| beszámolóplussz |

26 2017.12.07 BME OMIKK Open Access
| beszámoló |

25 2017.06.08 KSH Könyvtára Könyvtárközi kölcsönzés, ODR
| beszámoló | plussz |

24 2016.12.08 Egis Gyógyszergyár Zrt. Műszaki Könyvtár Új tendenciák a tájékoztatásban
| beszámoló | plussz |

23 2016.06.02 Lechner Tudásközpont Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ Nem hagyományos dokumentumok és adattárak kezelése
| beszámoló | plussz |

22 2015.11.26 Richter Gedeon Nyrt. Műszaki könyvtára Elektronikus dokumentumokhoz kapcsolódó szerzői jogi szabályozások
| beszámoló | plussz |

21 2015.10.27 Közlekedéstudományi Intézet Könyvtára Metaadat-menedzsment
| beszámoló | plussz |

20 2015.06.04 Magyar Telekom Infotéka 10 év | beszámoló | plussz |
19 2014.11.27 ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézete Adatbázisok menedzselése
| beszámoló | plussz |

18 2014.06.05 MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont Új szolgáltatások marketingje
| beszámoló | plussz |

17 2013.12.12 Magyar Telekom Infotéka e-book/e-könyvolvasó gyakorlati kérdések II. | beszámoló | plussz |

16 2013.06.06 Információs Hivatal Könyvtára e-book/e-könyvolvasó gyakorlati kérdések I. | beszámoló | plussz |

15 2012.12.06 Ex Libris Könyvtári Alapítvány, Bajza utca 18. Mit pótolhat a lelkesedés?
| beszámoló | plussz |

14 2012.06.21 MÁV Dokumentációs Központ és Könyvtár Hogyan vezethetünk be új szolgáltatásokat szűkös anyagi keretek között?
| beszámoló | plussz |

13 2011.12.08 Magyar Posta Zrt. Központi Szakkönyvtára Kislexikonok, fogalomtárak, wikik stb. létrehozásának lehetőségei, módszerei
| beszámoló | plussz |

12 2011.06.23 Magyar Telekom Infotéka Vállalati könyvtár a XXI. században II.
| pótlás alatt | plussz |

11 2011.05.19 Sanofi Vállalati könyvtár a XXI. században I.
| beszámoló | plussz |

10 2010.11.18 ESKI Hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon – takarékossági trükkök
| beszámoló | plussz |

9 2010.05.20 HungaroControl Repülési Szakkönyvtár Mutatószámok, statisztikai adatok gyűjtése és elemzése | beszámoló |

8 2009.12.03 Központi Statisztikai Hivatal Könyvtára Teljesítménymérésre szolgáló mutatórendszerek (BSC, KPI stb.) sajátosságait, a vállalati könyvtárak tevékenységére adaptálhatósága
| beszámoló |

7 2009.05.21 Országos Mezőgazdasági Könyvtár A könyvtár által készíthető/kiadható – nyomtatott és elektronikus – szakmai információs kiadványok
| beszámoló | plussz |

6 2008.11.20 Országgyűlési Könyvtár Képviselői kutatószolgálata A dokumentum beszerzési költségek kezelése, megosztási gyakorlata
| beszámoló | plussz |

5 2008.06.11 Magyar Posta Zrt. Központi Szakkönyvtára A könyvtári szolgáltatások intranetes megjelenítési lehetőségei
| beszámoló | plussz |

4 2007.11.29 Magyar Telekom Infotéka A vállalati könyvtárak és könyvtárosok elnevezése körüli sokszínűség, és az örök téma, a szerzői jog esetünkben alkalmazandó sajátosságai | beszámoló |

3 2007.05.31 Richter Gedeon Nyrt. Műszaki könyvtára Milyen területeken, hogyan időzítve és milyen csatornák alkalmazásával épülhetünk be eredményesen a fenntartó cég szakmai és üzleti folyamataiba
| beszámoló |

2 2006.03.28 MÁV Dokumentációs Központ és Könyvtár Hogyan „vetessük észre” magunkat abban a helyzetben, amikor úgymond távol működünk a cég stratégiai vezetésétől, hogy ilyenkor milyen eszközökkel tehetjük szükségessé, majd lehetőleg nélkülözhetetlenekké magunkat
| beszámoló |

1 2005.11.03 BME OMIKK Tanácsterem Hol milyen módszerrel gyűjtik össze a felhasználói igényeket, és hogyan értékelik a visszajelzéseket?
Hol mennyire sikerül “beépülni” a fenntartó szakmai/üzleti folyamataiba, és ez milyen hatással van a könyvtár működésére?
Ki milyen szolgáltatásait népszerűsítő, reklámozó csatornákat, eszközöket használ?
A könyvtárak elnevezése körüli sokszínűség | beszámoló |

Kóródy Judit
Infodok Kft. (Magyar Telekom Infotéka)
MKE MKSZ vállalati könyvtárak
korody.judit@telekom.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*