Beszámoló a vállalati könyvtárosok 5. műhelybeszélgetéséről – Vállalati szakkönyvtári szolgáltatások intranetes megjelenítési lehetősége

2008. június 11. Magyar Posta Központi Szakkönyvtára

A Magyar Posta új központi irodaházában tartott műhelybeszélgetésünket a fontos témának és a gyönyörűen kialakított új könyvtárnak köszönhetően a szokottnál is nagyobb érdeklődés kísérte. A résztvevők között a vállalati, intézményi könyvtárak sok területe képviseltette magát, mint pl. a vendéglátó Postán kívül a Richter, a Chinoin, az EGIS, a KSH, az MNB, a Magyar Telekom, az NHH, a VÁTI, a Magyar Képzőművészeti Egyetem és az Országgyűlési Könyvtár munkatársai.

A Magyar Posta Központi Szakkönyvtára, a Richter Gedeon Szakkönyvtára és az INFODOK Kft. által üzemeltetett Magyar Telekom Infotéka ötletes, a vállalati tudásmegosztó kultúrába jól beépült megoldásokat mutatott be, kitérve a belső portálon való megjelenés technikai és szervezési hátterére is. Láttunk pályázatfigyelő (és annak eredményességét is nyilvántartó!) adatbázist, konferenciafigyelő, cikkrendelő, saját terminológiai szótár megoldásokat, valamennyit a könyvtár szervezésében, sokszor az integrált könyvtári rendszer és a belső intranet „összeházasításával”. Kitűnőnek találtuk az előfizetett adatbázisok használatát segítő útmutatók, ingyenes próbalehetőségek elérését biztosító ügyfélbarát szolgáltatást is.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy nem lehet eléggé (és elég sokszor) hangsúlyozni, hogy mennyire sokat jelent az intranetes megjelenés a könyvtárak (el)ismertsége, és szolgáltatásainak mérhető kihasználtsága szempontjából. A siker egyik fő eszköze a könyvtár vezetőjének és munkatársainak politikus igazodása a vállalati kultúrához, illetve a részvétel lehetőségének megszerzése ennek alakításában. Nagyon fontos a megfelelő kapcsolat kialakítása a kulcsterületekkel, mint a HR, a Kommunikáció és az IT, a velük való viszonyon nagyon sok múlik!

A résztvevők nagyon sok hasznos információra tettek szert, hiszen bár a vállalati szakkönyvtárak szolgáltatási profilja sok esetben hasonló, de a fenntartó IT környezete, kulturális sajátosságai eltérnek egymástól, így mindig lehet ötleteket meríteni új szolgáltatások bevezetésére, megoldások modernizálására másoktól.

Az őszre tervezett következő műhelybeszélgetés témája a dokumentum beszerzési költségek kezelése, megosztási gyakorlata lesz, ami főleg a következő évi költségtervezés időszakában remélhetőleg sokakat érdekel majd.

Kóródy Judit
A bejegyzés kategóriája: Hírek, Műhelybeszélgetések, Rendezvények
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*