Jövőnket meghatározó vitaanyagok – dec. 15-ig várjuk a véleményeket!
Kedves Kollégák!
Megjelent a NEFMI honlapján a közoktatási törvénytervezet és a pedagógus életpályamodell vitaanyagai, melyek meghatározók az iskolai könyvtárak és az iskolai könyvtárosok vonatkozásában.
Minisztériumi közlemény: http://www.nefmi.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemenyek/ertekelvu-lesz
Kt: http://www.nefmi.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemenyek/uj-kozoktatasi-torveny-101203
életpálya: http://www.nefmi.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemenyek/pedagogusok-eletpalya-101203
A minisztérium dec. 30.ig várja az észrevételeket, így a KTE kéri a kollégákat, hogy legkésőbb 2010. dec. 15-ig jutassák el javaslataikat, véleményüket a KTE e-mail címére, hogy egységes szakmai álláspontot állíthassunk össze belőlük.
Az e-mail: ktegyesulet@gmail.com
Köszönettel:
Dömsödy Andrea
alelnök
Könyvtárostanárok Egyesülete
domsody.andrea@opkm.hu
06-1-323-55-55
2011. január 05., szerda | 11:04
[…] blogrólDömsödy Andrea – Pedagógusból könyvtáros? Várjuk a véleményeket!Dömsödy Andrea – Jövőnket meghatározó vitaanyagok – dec. 15-ig várjuk a véleményeket!Eszes Andrea – Jövőnket meghatározó vitaanyagok – dec. 15-ig várjuk a véleményeket! […]
2010. december 10., péntek | 19:19
Kedves Kollégák!
A mai OFI konferencián a minisztérium képviselői hangsúlyozták azt, ami amúgy a tervezetben is benne van, hogy ez egy kerettörvény, vagyis sok részletet a követő rendeletek fognak meghatározni. (Melyekről most még keveset tudni.)
Mindemellett valóban fontos a törvényben az alkalmazásra vonatkozó szóhasználatokat és normákat pontosítani, egyértelművé tenni. Ehhez kapcsolódóan kérdezném, hogy van-e olyan iskolai könyvtár, ahol alkalmaznak/alkalmaztak könyvtártechnikust. Szükséges-e ez a munkakör az új törvényben is?
A kettős funkciójú, nem ÁMK iskolai könyvtárak helyzete valóban nem tisztázott ebben a törvényi koncepcióban.
Andrea gyűjtését kiegészíteném azzal, hogy a könyvtár szóra lehet még egy találatot lelni a pedagógusok tankönyvellátásával kapcsolatban.
2010. december 08., szerda | 13:03
Kedves Kollégák!
Jobb egér gomb, keresés, könyvtáros “kifejezésre” 7 db találatot ad a tervezett törvényjavaslat.
1. Pedagógiai munkát segítő alkalmazottak.
-már azon megdöbbentem, hogy a gyermek-és ifjúságsegítő munkatárs nem igényel speciális végzettséget?? Jártak a Tisztelt Törvényhozók mostanában egy átlagos középiskolában??
No de vissza a könyvtárhoz.
Könyvtártechnikus, könyvtári asszisztens feladatkörökkel találkozom, a könyvtárostanárt meg sem említi a vitaanyag. A jogokról, kötelességekről és feladatokról nem is beszélve.
2. A következő 3 találat a végzettségre vonatkozik.
3. A fennmaradó találat pedig a könyvtárostanár óraszámaival foglalkozik.
Bízom benne, hogy ez azért lehetséges, mert a 21. században a könyvtárostanár hivatás külön fejezetet érdemel egy közoktatási törvényjavaslatban.
Tisztelettel: Eszes Andrea
2010. december 05., vasárnap | 13:23
Kedves Kollégák!
Elolvasva a vitaanyagokat ugyan azt hiányolom bennük mint ami eddig sem volt: a kettős funkciójú (és) “egy személyes” könyvtárak helyzetének tisztázását.
Én jelenleg egy ilyen könyvtárat vezetek egy kistelepülésen. Az ilyen speciális “feltételeket” nem tisztázza sem a jelenlegi oktatási, sem pedig a jelenlegi könyvtári törvény sem. Úgy kell összegereblyézni a rám vonatkozókat, ami persze állandó támadás célpontja, hogy mi is jár és mi nem. Mi is vagyok: pedagógus? Könyvtáros? Mindkettő?
Jó lenne ha ez is tisztázásra kerülne végere! Kérdezem: Nektek mi a véleményetek?
Tisztelettel: Kovács Péter