Könyvtári Figyelő 2009/3
Kedves Kollégák!
Megjelent a Könyvtári Figyelő 2009/3. száma. Tartalomjegyzéke itt elérhető: http://www.ki.oszk.hu/kf/e107_plugins/content/content.php?cat.205
Iskolai könyvtárakban különösen érdekes lehet:
SONNEVEND: Olvasás és médiahasználat német módra (Szemle)
Több német kutatásból olvashatunk adatokat:
— könyvolvasók száma
— nyomtatott / digitális művek olvasása
— felolvasás gyakoriságáról, igényéről
— szövegértés
— médiafogyasztás
— olvasás célja
BAWDEN, David – ROBINSON, Lyn: Az információ árnyoldalai: az információs túlterhelés, az információ okozta szorongás és más ellentmondások, patológiás jelenségek (Töm.: Koltay Tibor)
Érdekes problémákat vet fel, melyek középiskolai órákon is jól használhatóak lehetnek:
– információs túlterhelés
– információs elhízás
– információkerülés
– információs szorongás
A referátumok között találhatunk
– egyet az IFLA és az UNESCO iskolai könyvtári nyilatkozatával kapcsolatban. (142/2009) Németországban, Törökországban és Iránban vizsgálták a manifesztum hatását. [Ez Mo-on is érdekes lehetne.]
– egyet a csoportos információkereséről (157/2009) Érdekes téma, hiszen az információkeresésre alapvetően, mint egyéni tevékenyégre szoktunk gondolni. Hiszen a csoportos tanulás Mo-on is terjed.
– Facebook hatása a könyvtárakra (160/2009)
Üdv:
Dömsödy Andrea
OPKM
Szólj hozzá!