Akkreditált továbbképzés – Báb-, dráma- és médiapedagógia
Sajnos a Könyvtári Intézet akkreditált továbbképzései nem számítanak bele a pedagógusok hétéves továbbképzési keretébe, pedig van közülük nem egy, ami bennünket, könyvtárostanárokat különösen közelről érintenek, érdekelnek.
Ilyenről értesültünk nemrégiben a Katalisten, ahonnan továbbítom az alábbi levelet:
Tisztelt Kollégák,
a Könyvtári Intézet (akkreditációs lajstromszám: AL-1919, felnőttképzési nyilvántartási szám: 01-0258-04) 2009 tavaszára újra meghirdeti 60 órás akkreditált továbbképzési programját, Báb-, dráma- és médiapedagógia könyvtárosoknak (PLM-99) címmel.
A tanfolyam időpontja: 2009. március 23-24-25-26, április 20-21-22-23.
Jelentkezési határidő: 2009. március 9.
Részvételi díj: 50.000,- Ft
A tanfolyam 60 órás, 2×4 nap, a könyvtárosok hétéves kötelező továbbképzési tervébe felvehető.
A tanfolyam helyszíne: Leonardo da Vinci ház Drámatéka (1082 Budapest, Leonardo de Vinci utca 41. fsz. 3.)
Kérjük, hogy a honlapunkról letölthető jelentkezési lapokat a megjelölt határidőig a mellékletekkel együtt juttassák el postai úton a Könyvtári Intézetbe (1827 Budapest, Budavári palota F. ép.).
További információ:
Dr. Repkényiné Nagy Edit; tel.: 224-3790;
e-mail: editrep@oszk.hu
A program célja olyan könyvtári, ill. egyéb közgyűjteményi területeken dolgozó szakemberek – különösen gyerekkönyvtárosok – gyakorlati továbbképzésének megvalósítása, akik komolyan veszik azt, hogy működési területükön sokszor ők az egyedüliek, akikbe kapaszkodni lehet, s akik a mások által észre sem vett tehetségeknek ablakot nyithatnak a világra, de a világ fölajánlható értékeivel támaszt nyújthatnak a gyámolításra szorulóknak is; akik szeretnék felfrissíteni a szakmájuk gyakorlása során szükséges kommunikációs készültségüket, s akik nem idegenkednek attól, hogy “érintésközelbe” kerüljenek intézményük látogatóival, s hogy velük csoporton belüli, alapszintű művészetpedagógiai munka kialakítására is vállalkozzanak. A hallgatók szellemi energiáinak felfrissítését szolgálja a képzés, melynek során, kiszakadva környezetükből, új szakmai kapcsolatokat is köthetnek. Megismerkednek a drámapedagógia elvi és gyakorlati alapjaival, ezen belül a művek és sorsok megközelítéséhez szükséges elemző és feldolgozó technikákkal. Saját-élmény segítségével kapnak ízelítőt az alapvető gyakorlatokból és játékokból, s megismerkednek az improvizációra épülő drámajáték és színjáték lehetőségeivel. A hagyományra épülő ünnepi alkalmak tanulmányozása mellett része a képzésnek a bábjátszás és a médiapedagógia gyakorlati ábécéje is. A képzést elvégző szakemberek új, gazdagabb eszköztár, valamint újfajta látásmód és szemléletmód birtokosaivá válnak.
Szólj hozzá!