Iskolai könyvtári blogok írják…
A héten iskolai könyvtári blogjaink örvendetesen megszaporodtak, hála Gondnokunk áldásos működésének… 🙂
Mit írnak a könyvtárostanárok?
- A Baár-Madas könyvtárostanára a Nyugat 100. évfordulójáról emlékezik meg
- A Berzsenyiben a hét könyve Orwell 1984 című regénye
- A Bródyban az egyetemek rangsorát tekintik át
- A Gothard Jenő Ált. Isk. könyvtára a Magyar Kultúra Napjának pályázatát ismerteti
- A Gundeloskola blogja bemutatkozásában az elektronikus katalógusát ajánlja
- A gyöngyösi Kálváriások Könyvtári Blogja iskolai könyvtári honlapokat értékel, és sajátot tervez – 41 kommenttel!
- A hetényisek blogja (Vak tyúk is talál szemet) költözött, és a könyvtár újra vásárolhat könyvet!… 🙂
- A budapesti Jókai Mór Általános Iskola blogján még nem heverték ki az ünnepeket és a vizsgaidőszakot… 🙂
- A Károlyi Könyvtári Hírmondón a könyvtár logóját tervezik
- Elindult a hunfalvysok könyvtári blogja is, a Kuckó
- Sepsiszentgyörgyön Kiss Laciék még nem aludták ki magukat a német nyelvű maratoni olvasás óta… 🙂
- A Pataky ingyenes online szótárt ajánl – valaki már rá is buzdult a hírre!
- A JuGyu blogon, Szegeden Bogyó Kata megint kézműveskedni hívja a gyerekeket
- Az ószőlőiek blogja volt tudomásom szerint az első iskolai könyvtári blog – ám most gyanakszom, hogy talán elköltöztek, mert a matematikaversenyről szóló utolsó bejegyzés november végi… (???)
- A legfrissebbek közül való a Veres Péter Gimnázium könyvtári blogja: üdvözlő bejegyzésük dátuma január 9.
A héten gyarapodott eggyel a könyvtárostanári munkaközösségek linkcsoportja is, a CSMKE ugyanis szintén blogot indított, és azon belül a szegedi és csongrád megyei könyvtárostanárok munkaközössége is képviselve van.
A hirtelen blog szaporulatra a szűkebb szakmán kívülről is felfigyeltek: a Nyilvános Könyvtár azt írja – meglehetősen költőien -, hogy “A blogtenger lángol!”…
Nem baj – így legalább közel lesz a víz, ha ég a ház!… 🙂 Azt ugyanis a blogolni még csak most kezdő kollégák nem tudják, csak sejtik, hogy ezt elkezdeni lehet – de aztán befejezni sohasem!…
Érdekes lesz viszont figyelni egymás blogjait és tevékenységét – hogy ki mire tudja a munkájában felhasználni ezt az új eszközt?
2008. január 17., csütörtök | 22:23
[…] Iskolai könyvtári blogok írják… […]
2008. január 15., kedd | 10:25
[…] Tarnavölgyi Gábor: Kedves Könyvtáros Tanár Blogszerkesztők, és… […]
2008. január 15., kedd | 10:05
Köszönjük az információkat és a lehetőséget! A linket kiemelem, hogy elérhetőbb legyen a blogunkról.
2008. január 14., hétfő | 21:48
Kedves Könyvtáros Tanár Blogszerkesztők, és -olvasók!
A konyvtárostanárok_forumán akadtam egy beszélgetésre, ahol az egyik könyvtáros kolléga az interaktív tábla használatával kapcsolatban érdeklődött.
Ez indított arra, hogy én is billentyűt ragadjak.
Mint ahogy azt valószínüleg nagyon jól tudjátok – elnézést a tegezésért, egy blogban valahogy ez a természetes 🙂 a kormányszinten meghirdetett “Intelligens iskola” program keretében az iskolai osztályok közel fele lesz felszerelve digitális táblával az elkövetkező néhány évben.
A tömegesen elterjedő eszközök új kihívások elé állítják a pedagógusok széles rétegét az óvdától, az alap- és középfokú oktatáson át, a felsőfokú képzésig.
Az intelligens táblák megjelenése óhatatlan változásokat fog okozni az oktatási/nevelési kultúrában is.
Véleményem szerint az interaktív táblák használata, különösen könyvtári környezetben rendkívül sok űj lehetőséget és kihívást rejt magában!
Mielőtt azonban a z iskolai táblák beszerzésére sor kerülne, elsőként egy hosszú távon kiható döntést kell hamarosan hozniuk az intézményeknek, illetve azok fenntartóinak arra vonatkozóan, hogy milyen interaktív táblát, helyesebben interaktív tábla-rendszert szerezzenek be?
Annak érdekében, hogy az interaktív táblákat a szakmai közönség, a jövőbeli felhasználók minél jobban megismerhessék, egy többrészes
szakmai cikksorozatot indítottunk útnak, hogy ezzel is segítséget adjunk az igényeknek optimálisan megfelelő eszközök kiválasztásában.
A rövid cikksorozatban az alábbi témaköröket érintjük:
* Kell-e tábla az interaktív táblához… mi is az az interaktív tábla?
* Nézzünk szembe a valósággal… avagy a projektor választás “szem”pontjai
* Audiovizuális kiegészítők: több, mint interaktív tábla
* Lássunk tisztán a táblaszoftverek útvesztőiben…
* Az interaktív táblák felhasználásának egyéb lehetőségei
* Fontos kiegészítő eszközök, rendszerek… Az interaktív tábla csak a kezdet!
* A tábla, mint költségcsomag… lássuk meg a fától az erdőt
N. Zoltán (Általános iskola, Győr) a cikksorozat egyik olvasója írja:
“Nagyon köszönöm, hogy lehetőséget adnak (nekünk gyakorló pedagógusoknak) arra,
hogy minél jobban megismerhessük a modern IKT-s eszközök használatát.
Nagyon hasznos volt az e-tábláról írt cikkük. Izgatottan várom a projektorokról szóló cikket, hiszen valóban sok ismerettel kell rendelkeznünk ahhoz, hogy jól használhassuk ezeket az eszközöket.”
*********************************************************************************
A szakmai témájú cikkeken túl a témához kapcsolódóan a feliratkozók értesülhetnek
a legfrissebb interaktív tábla hírekről, és a mindennapi munkájukat segítő interaktív szakmai anyagokat, videókat, interaktív programokat tölthetnek le.
Az olvasók hozzászólásaikkal, és személyes tapasztalataik megosztásával segíthetik
a kollégák munkáját.
*********************************************************************************
Kedves Blogolók!
Engedjétek meg, hogy ezúton ajánljam úgy a Ti, mint kedves munkatársaitok
(pedagógusok, iskolai rendszergazdák, informatikusok,a fenntartó intézmény oktatásügyi
munkatársai)szíves figyelmébe információs weboldalunkat, amelyet az alábbi linkre
kattintva érhettek el:
http://www.interaktivtablamegoldasok.info
A cikksorozat több száz olvasója között iskolaigazgatók, pedagógusok, technikai szakemberek ugyanúgy
megtalálhatók, mint az iskolafenntartók oktatásüggyel foglalkozó munkatársai. (Kevés könyvtáros!) :))
Amennyiben a téma felkeltette érdeklődéseteket, úgy kérlek iratkozzatok fel a fenti weblapon
a cikksorozat olvasói közé.
Bízom benne, hogy szakmai információnkkal az interaktív táblák új és izgalmas területén
segítségére lehetünk a könyvtáros tanárok mindennapi munkájukban is!
Tisztelettel:
Tarnavölgyi Gábor
2008. január 14., hétfő | 12:09
a sajtón én is szemlézem, de csak olyanokat amire nagyon felkapom a fejem
2008. január 14., hétfő | 00:26
dtp – az ötlet jó, a kivitelezés azonban nem biztos, hogy döccenés mentesen menni fog… 🙂 Tudod, az iskolai könyvtárak nagy többségében napközben az élet kész átjáróház – valóságos tatárdúlás!
(És itt most nem panaszkodom: dicsekszem!… 🙂
Az éjszakák meg ennyi blog mellett így is rövidek. De rajta leszek a dolgon!
2008. január 14., hétfő | 00:22
Ilyen előzmények után hajrá az új helyen! 🙂
2008. január 13., vasárnap | 14:38
Köszönjük az összefoglalót! Tényleg jó lenne sűrűbben olvasni ilyet, akár hetente is, de ez azért elég nagy munka. Esetleg megoszthatjuk magunk között…
Zsuzsa, gratula!
2008. január 13., vasárnap | 10:56
szuper!
hetenete is mehetne egy ilyen összefoglaló, kedden elpostázni a KIT-nek és a szerdai számba külön dobozt kaphatnának az iskolai könyvtárosok. könyvtárak.
2008. január 13., vasárnap | 09:21
Ne vegyétek szerénytelenségnek, csak annyit még hadd fűzzek hozzá, hogy mielőtt a blogteret elhagytuk volna, kétszer voltunk a főoldalon vezércikk szavazatok alapján. Előszőr a 100 éves a Nyugat, majd a Ma lenne 100 éves Wass Albert című publikációnkkal.