Magyar nyelvű szakcikkek, tanulmányok

Posted by Oros Sándor - július 4th, 2022

Magyar nyelvű szakcikkek, tanulmányok

Fodor János
Műveltség és digitális kompetenciák / Fodor János. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Könyv és nevelés. – 23. (2021) 4., p. 47-56.
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00035/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2021_4_047-056.pdf

Fodor Péter
A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár a pandémia idején / Fodor Péter
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 30. (2021) 12., p. 3-7.
http://ojs.elte.hu/3k/article/view/4274

Földesi Ferenc
Copia – Digitalizált Babits-levelezés online / Földesi Ferenc. – Bibliogr.
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 30. (2021) 11., p. 3-12.
http://ojs.elte.hu/3k/article/view/3766

Györgyei Szabó Magdolna
Budapest jót olvasott: Lehet-e az olvasás közösségi tevékenység? Az ünnepi könyvhét flashmobját követően bátran kijelenthetjük, hogy igen / Györgyei Szabó Magdolna
In: Kultúra.hu (online), 2022. június 15.
https://kultura.hu/budapest-jot-olvasott/

Kardos Helga
Kölcsönözzön ki egy könyvtárost! Jogi szaktájékoztatás a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Könyvtárában / Kardos Helga
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 30. (2021) 12., p. 19-26.
http://ojs.elte.hu/3k/article/view/4278

Képiró Ágnes
Illusztrációra fel! – Illusztráció- és olvasásnépszerűsítés: A II. Budapesti Illusztrációs Fesztivál kiállítása Szolnokon / Képiró Ágnes, Dobos-Bodonyi Orsolya. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 69. (2022) 6., p. 257-264.
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13165

Kövécs Ildikó
Egyházi könyvtárosok a világjárvány második évében / Kövécs Ildikó. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 69. (2022) 5., p. 195-203.
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13153

Kránicz Dorottya
Ha végleg elfelejtünk olvasni, egymást sem fogjuk már megérteni / Kránicz Dorottya
In: HVG online, 2022. június 9.
https://hvg.hu/kultura/20220609_olvasasi_szokasok_digitalis_szoveg_konyv_tablet

Kránicz Dorottya
Már nemcsak az időnk, a képességünk is hiányzik a komplexebb szövegek befogadásához / Kránicz Dorottya
In: HVG online, 2022. június 19.
https://hvg.hu/elet/20220619_olvasasi_szokasok_empatia_irodalomterapia_konyv_tablet

Krekó Péter
Dezinformáció, áltudomány és koronavírus-világjárvány szociálpszichológiai megközelítésben / Krekó Péter. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Magyar tudomány. – 183. (2022) 5., p. 621-630.
http://doi.org/10.1556/2065.183.2022.5.8

Kuczkó Andrea
Könyvtár a körúton – A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár új szolgáltatóhelye / Kuczkó Andrea
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 30. (2021) 12., p. 8-13.
http://ojs.elte.hu/3k/article/view/4275

Mandl Erika
Az egyetemi hallgatói kutatások szerepe a szaktudományi tájékoztatás megújításában / N. Mandl Erika. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Könyv és nevelés. – 23. (2021) 4., p. 7-31.
https://epa.oszk.hu/03300/03300/00035/pdf/EPA03300_konyv_es_neveles_2021_4_007-031.pdf

Molnár Bence
Az edit-a-thonok általi Wikipédia szerkesztés: Kompetencia- és készségfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban / Molnár Bence. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 69. (2022) 5., p. 204-218.
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13161

Némethi-Takács Margit
Aggregátum és típusai az az IFLA Könyvtári referenciamodelljében / Némethi-Takács Margit. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Tudományos és műszaki tájékoztatás. – 69. (2022) 6., p. 250-256.
https://tmt.omikk.bme.hu/tmt/article/view/13169

Szepesi Judit
A művészeti könyvtárak szerepe a digitális korban, avagy művészet, innováció, könyvtár / Szepesi Judit
In: Könyv, könyvtár, könyvtáros. – 30. (2021) 11., p. 13-22.
http://ojs.elte.hu/3k/article/view/3768

Ukrajnában betiltják az orosz könyveket
In: Könyves magazin (online), 2022. június 20.
https://konyvesmagazin.hu/friss/ukran_tilalom_orosz_konyv.html

 

Idegen nyelvű szakcikkek, tanulmányok

Black, Matthew
A rapid implementation of a reserve reading list solution in response to the COVID-19 pandemic / Matthew Black and Susan Powelson. – Bibliogr.
In: Information technology and libraries. – 40. (2021) 3., p. 1-11.
Címfordítás: Egy olvasmánylista-kezelő rendszer gyors bevezetése a koronavírus-járványra adott válaszul
https://doi.org/10.6017/ital.v40i3.13209

Blumtritt, Ute
Publikationsunterstützung als wichtige Dienstleistung im Portfolio der Universitätsbibliothek Chemnitz : ein Erfahrungsbericht / Ute Blumtritt, Angela Malz. – Bibliogr. – Res. angol nyelven
In: Zeitschrift für Bibliothekswesen und Bibliographie. – 68. (2021) 5., p. 282-289.
Címfordítás: A Chemnitzi Egyetemi Könyvtár portfóliójának fontos szolgáltatása, a publikálás támogatása: beszámoló a tapasztalatokról
http://dx.doi.org/10.3196/186429502068523

Bowker, Lynne
Against the clock : speed training in library and information science education / Lynne Bowker. – Bibliogr.
In: Journal of education for library and information science. – 62. (2021) 3., p. 326-345.
Címfordítás: Versenyfutás az idővel: gyorsasági tréning a könyvtár- és információtudományi képzéseken
https://doi.org/10.3138/jelis.2020-0030

Ceynowa, Klaus
Die Bayerische Staatsbibliothek im Google Books Projekt : ein Rückblick nach 14 Jahren / Klaus Ceynowa
In: Bibliotheks-Magazin. – (2021) 3., p. 14-17.
Címfordítás: A Bajor Állami Könyvtár részvétele a Google Könyvek Projektjében: visszatekintés az elmúlt 14 évre
https://staatsbibliothek-berlin.de/fileadmin/user_upload/zentrale_Seiten/ueber_uns/Publikationen/Bibliotheksmagazin/Bibliotheksmagazin_2021_3.pdf

De Groote, Sandra
Impact of COVID-19 on the use of the academic library / Sandra De Groote, Jung Mi Scoulas. – Bibliogr.
In: Reference services review. – 49. (2021) 3/4., p. 281-301.
Címfordítás: A Covid19 hatása a felsőoktatási könyvtárak használatára
https://doi.org/10.1108/RSR-07-2021-0043

Friedlaenderová, Hana
Čtení v době koronavirové pandemie / Hana Friedlaenderová
In: Čtenář. – 73. (2021) 6., p. 214-216.
Címfordítás: Az olvasás a koronavírus-pandémia időszakában
https://svkkl.cz/ctenar/detail/190

Hoffner, Courtney
The Open Axis video game : using gamification for learning and Open Access Week / Courtney Hoffner [et al.]. – Bibliogr.
In: College & research libraries news. – 82. (2021) 9., p. 424-427.
Címfordítás: Az Open Axis videójáték: a játékosítás felhasználása használóképzésre és a Nyílt Hozzáférés Hetéhez
https://doi.org/10.5860/crln.82.9.424

Holden, Chris
The bibliographic work : history, theory, and practice / Chris Holden. – Bibliogr.
In: Cataloging & classification quarterly. – 59. (2021) 2-3., p. 77-96.
Címfordítás: A bibliográfiai értelemben vett mű: történet, elmélet és gyakorlat
https://doi.org/10.1080/01639374.2020.1850589

Hughes, Cynthia
How rural public libraries support local economic development in the Mountain Plains / Cynthia Hughes and Stephen Boss. – Bibliogr.
In: Public library quarterly. – 40. (2021) 3., p. 258-281.
Címfordítás: A vidéki közkönyvtárak szerepe a helyi gazdaság fejlődésében az Amerikai Egyesült Államok nyugati vidéki területein
https://doi.org/10.1080/01616846.2020.1776554

Jin, Qiang
Enhanced discovery with linked open data for library digital collections / Qiang Jin. – Bibliogr.
In: Technical services quarterly. – 38. (2021) 1., p. 17-32.
Címfordítás: Kapcsolt nyílt adatokkal a könyvtári digitális gyűjtemények jobb kereshetőségéért
https://doi.org/10.1080/07317131.2020.1854575

Lang, Elke
ARDUINO on tour : der mobile Makerspace der Stadtbücherei Frankfurt am Main / Elke Lang, Elfriede Ludwig. – Res. angol és francia nyelven
In: BuB. – 73. (2021) 5., p. 270-273.
Címfordítás: Úton az ARDUINO: a Frankfurt am Main-i Városi Könyvtár mobil kreatív műhelye
https://b-u-b.de/fileadmin/archiv/jahrgang_2021/2021-05.pdf

Luong, Hoa Q.
Responding to reality : evolving curation practices and infrastructure at the University of Illinois at Urbana-Champaign / Hoa Q. Luong [et al.]. – Bibliogr.
In: Journal of eScience Librarianship. – 10. (2021) 3., e1202. p. 1-16.
Címfordítás: Reagálunk a valóságra: az adatkurátori munka fejlődése és az infrastruktúra az Urbana-Champaign-i Illinois-i Egyetemen
https://doi.org/10.7191/jeslib.2021.1202

Petrin, Susanna
Bücher fluoreszieren im Dunkeln : im ältesten Kloster der Welt treffen uralte Handschriften auf modernste Digitaltechnologie : Gelöschte Schriften werden so wieder sichtbar / Susanna Petrin. – Res. angol és francia nyelven
In: BuB. – 73. (2021) 7., p. 388-392.
Címfordítás: Könyvek fluoreszkálnak a sötétben: a világ legöregebb kolostorában régi kéziratok találkoznak a modern digitális technikával – újra olvashatók az egykor törölt szövegek
https://b-u-b.de/fileadmin/archiv/jahrgang_2021/2021-07.pdf

Potnis, Devendra Dilip
Best practices for managing innovations in public libraries in the USA / Devendra Dilip Potnis, Joseph Winberry, Bonnie Finn. – Bibliogr.
In: Journal of librarianship and information science. – 53. (2021) 3., p. 431-443.
Címfordítás: Az innovációmenedzsment legjobb gyakorlatai az Egyesült Államok közkönyvtáraiban
https://doi.org/10.1177/0961000620948567

Rafiq, Sadaf
A content analysis of the websites of the world’s top 50 universities in medicine / Sadaf Rafiq [et al.]. – Bibliogr.
In: Science & technology libraries. – 40. (2021) 3., p. 260-281.
Címfordítás: A világ legjobb 50 orvostudományi egyeteme weboldalainak tartalomelemzése
https://doi.org/10.1080/0194262X.2021.1889446

Redihan, Erin
Abandoning the Dewey Decimal System in public libraries / Erin Redihan. – Bibliogr.
In: Public library quarterly. – 40. (2021) 2., p. 95-107.
Címfordítás: A Dewey-féle tizedes osztályozás alkalmazásának elhagyása a közkönyvtárakban
https://doi.org/10.1080/01616846.2020.1763755

Salisbury, Fiona
Students as partners in the academic library : co-designing for transformation / Fiona Salisbury, Mollie Dollinger, and Jessica Vanderlelie. – Bibliogr.
In: New review of academic librarianship. – 26. (2020) 2/4., p. 304-321.
Címfordítás: A hallgatók mint partnerek a felsőoktatási könyvtárban: közös tervezés az átalakulás érdekében
https://doi.org/10.1080/13614533.2020.1780275

Soininvaara, Anna-Maria
Die Bibliothek Oodi – ihre Entstehungsgeschichte und Bedeutung für die Gesellschaft / Anna-Maria Soininvaara. – Res. angol nyelven
In: ABI-Technik. – 41. (2021) 3., p. 130-141.
Címfordítás: Az Oodi Könyvtár – keletkezéstörténete és társadalmi jelentősége
https://doi.org/10.1515/abitech-2021-0027

Stark, Rachel Keiko
Solo but not alone : self-directed online peer education as a way to increase professional knowledge and skills / Rachel Keiko Stark and Marina T. Aiello. – Bibliogr.
In: Journal of hospital librarianship. – 21. (2021) 1., p. 1-10.
Címfordítás: Egyedül és mégis együtt: öntevékeny, egymástól való online tanulás a szaktudás és a készségek fejlesztése érdekében
https://doi.org/10.1080/15323269.2021.1860448

Weber, Erin
You can improve : using the Framework in How to Read workshops / Erin Weber. – Bibliogr.
In: College & research libraries news. – 82. (2021) 7., p. 310-313.
Címfordítás: Az ACRL keretrendszerének használata olvasásfejlesztő műhelymunkákon
https://doi.org/10.5860/crln.82.7.310

További böngészésre ajánljuk a Humanus adatbázis és a MAKSZAB anyagát!
Az idegen nyelvű szakcikkeket szakkönyvtárunkból érhetik el.

Szerkesztette: Szabó Piroska
Könyvtári Intézet, Könyvtártudományi Szakkönyvtár

 

Comments are closed.

Blog Home