Beszámoló a Műszaki Könyvtáros Szekció Esztergomba szervezett szakmai útjáról

Posted by zondaz - január 8th, 2017

2016. november 10.

Az MKE MKSZ egész napos szakmai kirándulást szervezett Esztergomba 2016. november 10-én. 36 főből álló csoportunk reggel 8 óra körül indult el Budapestről, majd autóbuszunk egyenesen az esztergomi Suzuki gyár főbejáratához vitt minket.

Látogatás a Suzuki autógyárban

201606_szakmaibarangolasok_mksz_esztergom_1

Az autógyárban 9:30-kor már várt bennünket Barlay Gábor úr, a Suzuki Gyár Kompetencia és szervezetfejlesztési csoportjának vezetője, akivel több hónapon keresztül előkészítettük csoportunk látogatását. Itt csatlakozott hozzánk a helyi kísérőnk és mentorunk, Mészáros Zoltán úr, az Esztergomi Főszékesegyházi Könyvtár igazgatóhelyettese is.

A belépést követően egy érdekes videó bemutatót nézhettünk végig a Magyar Suzuki Művek létrehozásáról, a ma már napi több mint 800 db autót előállítani képes üzemrendszer folyamatos fejlődéséről és a gyártás folyamatairól. Ezt követően 3 csoportra felosztva és védősisakkal, szemüvegekkel ellátva elindultunk, s a mintegy kilométeres úton körbejártuk a gyárat illetve részletesen megnézhettük a legfontosabb üzemcsarnokokat. Mindegyik csoport esetében profi szakmai vezetőket kaptunk, akik lelkesen és igen komoly műszaki ismeretekkel felvértezve tájékoztattak minket.

Ebéd  a Szent Adalbert  Központban

A közel kétórás autógyári látogatásunkat követően Esztergom történelmi városrészében, a Bazilika szomszédságában, a Szent Adalbert Oktatási és Konferencia Központban költhettük el kiadós és finom ebédünket.

Látogatás a Hittudományi Főiskola Könyvtárában

201606_szakmaibarangolasok_mksz_esztergom_2

Ezt követően az Esztergomi Hittudományi Főiskola Könyvtárát látogattuk meg, ahol a könyvtár vezetője, Szalai Katalin igazgatónő fogadott bennünket, és mutatta meg a könyvtár kincseit: a restaurált Káldi biblia eredeti kézzel rublikált lapjait, a Bencés Hymnariumot.

Délután 4 óra körül a könyvtárlátogatás után kettévált a csoportunk és egymást váltva néztük meg a Vármúzeumot és a Keresztény Múzeumot.

Keresztény Múzeum megtekintése

A Keresztény Múzeum hazánk legnagyobb egyházi gyűjteménye, ahol megtekinthetőek a gazdag magyar és európai gyűjteményben Kolozsvári Tamás Kálvária-oltára, a garamszentbenedeki Úrkoporsó és MS Mester passióképei is.

Séta a Vármúzeumban

A Vármúzeumban Koditek Pál igazgató úr (Cathedrális Tours) kalauzolt végig bennünket. A részletes információkkal és érdekes történetekkel teletűzdelt idegenvezetésnek köszönhetően rengeteg hasznos ismerettel lehettünk gazdagabbak.

A vármúzeumi utunk során megtekintettük azt a Királyi Kápolnát, ahol első királyunkat, Szent Istvánt is megkeresztelhették. Meghallgattuk a vár feltárásának s az 1930-as évek elejétől a mai napig is tartó renoválásának történetét is. Majd megnézhettük a Fehér Tornyot, ahonnan olyan csodálatos panoráma tárult elénk, hogy a hűvös szél és a sötétedés ellenére is szívesen elidőztünk volna még a csodálatos látványt nézve.

Ezt követően megnézhettük a királyi vár konyháját és a meleg és hideg vizes fürdőt is, amelyet a vár alatt felfakadó termálvizek felvezetésével működtettek. Majd meglátogattuk Magyarország egyetlen teljes épségében fennmaradt Árpád kori helyiségét, a Szent István születése körüli legendák alapján elnevezett Szent István termet.

201606_szakmaibarangolasok_mksz_esztergom_3

A nap végeztével esőben, mégis elégedetten tértünk vissza Budapestre, és reméljük, hogy utastársaink is szép emlékekkel tértek haza, és mesélnek a kirándulásról ismerőseiknek is, és családdal, barátokkal együtt maguk is újból visszatérnek a történelmi értékekkel gazdag, kiemelkedő gyűjteményeket őrző Esztergomba.

Érdekes szakmai utazásunk előkészítését, szervezését külön köszönjük Farkas Istvánnak és Nagy Zoltánnak az utastársaink nevében is!

A beszámoló bővebb változata sok fotóval megtalálható az MKSZ honlapján.